Activități opționale

Limbă spaniolă

Într-o lume diversificată și multiculturală din ce în ce mai mulți copii se găsesc într-un mediu unde se vorbesc cel puțin două limbi diferite. Unii definesc bilingualismul ca fiind capacitatea unei persoane de a comunica în mod egal în două limbi diferite, în timp ce pentru alții bilingualismul este capacitatea de a comunica în două limbi diferite, cu performanțe mai bune într-una dintre cele două limbi.

Există o mulțime de teorii despre €œcel mai bun mod de a crește un copil bilingv, dar majoritatea cercetătorilor sunt de acord că un copil care încă de la o vârstă fragedă intră în contact cu două limbi în același timp, le va învăța pe amândouă. Într-un studiu recent cu privire la importanța învățării în procesul de dezvoltare a creierului în primii 3 ani de viață, se sugerează că limbile străine ar trebui să fie învățate de către copii cât mai devreme posibil. Însă, cu atâtea cerințe impuse copilului, părinții își pot pune întrebarea firească: este important pentru copilul meu să învețe o limbă străină la o vârstă foarte fragedă? De ce? Care ar fi posibilitățile de învățare a unei limbi străine la copiii mici?

În general copiii au o capacitate foarte mare de învățare a cuvintelor. Când părinții folosesc cuvinte în limbi diferite pentru a desemna același obiect (de ex. câine sau dog) , copilul va învață pur și simplu că ambele cuvinte se aplică la acel obiect. Dacă mai târziu copilul va spune: ia €œuite un dog” părintele îi va răspune a€œda, este un câine, dog”. La vârste mici, până la 2-3 ani este mai bine ca denumirile obiectelor în ambele limbi să fie introduse gradual. La 2-3 ani este bine că una dintre cele două limbi să devină limbă principală, în care copilul învață gradual construcția propozițiilor, urmând ca apoi să învețe regulile celeilalte limbi. Dacă copilul devine confuz sau frustrat de schimbarile de limbă, rămâneți la o singură limbă, cea de-a două urmând să fie învățată mai târziu.

În primul rând este important să încurajați interesul copilului dvs. în alte culturi, în alte limbi și să-i arătați cât de mult apreciați dvs. efortul lui de a învață o nouă limbă. Dacă aveți posibilitatea, participați alături de copil la evenimente culturale cu muzică, dans și de ce nu, chiar cu specialități culinare din țara a cărei limbă o învață copilul dvs. Tot așa, cărțile, CD-urile și casetele video reprezintă un ajutor substanțial în învățarea limbilor străine. Dacă sunteți chiar dumneavoastră înșivă un vorbitor al acelei limbi străine puteți să-i citiți copilului și să-l învățați cuvinte, expresii noi, fără însă să-l forțați să învețe.

Părinții își pot îmbunătăți propriul limbaj bilingv în timp ce dezvoltă cunoștințele bilingve la copiii lor. Bilingvismul nu afectează în mod negativ educația copilului, ci dimpotrivă are un impact pozitiv asupta dezvoltării psihice a copilului.

Limba spaniolム(lengua espaA±ola, espaA±ol), numitムuneori și limba castilianaƒ (castellano), este o limbă romanicムdin subgrupul iberic. Este una dintre cele șase limbi oficiale ale Organizației Națiunilor Unite.
Spaniola se situeazaƒ pe locul doi ca cea mai vorbita limbaƒ din lume conform număƒrului vorbitorilor care o au că limbムmaternăƒ, fiind precedatムdoar de chineză mandarinăƒ. O vorbesc că prima și a două limbムintre 450 și 500 milioane de persoane. Se plaseazムpe locul trei că cea mai folositムlimbムatit maternăƒ, cat și străƒinăƒ, fiind intrecutムde chineză mandarinムși de englezăƒ.

Spaniola ocupăƒ, de asemenea, locul doi in topul celor mai studiate limbi din lume, fiind invăƒtatムde cel puțin de 14 milioane de studenți Conform altor surse, acest număƒr depăƒseste 46 de milioane de studenți distribuiți in 90 de tăƒri.